Felfedező kedvűek a magyar férfiak
Bár sokakban él a vágy az új dolgok kipróbálására, kevesen valósítják ezt meg a hétköznapokban. Leginkább a 30-as éveikben járó férfiakra jellemző a kalandvágyó attitűd, és közülük gondolják legnagyobb arányban azt is, hogy a nők számára a merész férfiak vonzóbbak. Akik nem igazán szoktak felfedezni újdonságokat, új helyeket, azok közül sokan pénz és/vagy időhiánnyal indokolják ezt, így talán nem meglepő, hogy amikor tehetik, filmek, sorozatok által élik át az izgalmakat, derült ki a National Geographic és az NRC friss reprezentatív kutatásából.
A magyar férfiak többsége (67 százalék) a mindennapokat tekintve elsősorban a stabilitásra törekszik, de vágynak az új helyek, helyzetek és emberek megismerésére. Minden harmadik válaszadó szerint a férfiak személyiségének egyik alapvető része a kalandvágyó természet, mégis inkább csak a 30-39 évesekben ég leginkább a felfedezési vágy, mutat rá az ismert tv-csatorna felmérése.
30-as éveikben a legkalandvágyóbbak a magyar férfiak
A harmincas éveiben járók szeretnek új helyeket megismerni, keresik a kihívásokat munkájukban is, és úgy tűnik ez számukra célravezető is lehet, mivel rájuk jellemző leginkább az is, hogy sikeresnek érzik magukat. Emellett több mint felük gondolja azt is, hogy a nők számára a merész férfiak vonzóbbak, és szintén őket érdekli nagyobb arányban a kalandvágyó típusú nők.
A kevésbé felfedező kedvűek között felülreprezentáltak a 40 év felettiek és valamelyest az alapfokú végzettségűek, illetve falun élők is. Közülük sokan úgy érzik valamilyen gátja van a felfedezésnek, például pénz- vagy időhiány, de több mint felüknek egyszerűen nincs igénye ilyesmire, mivel az ismert, jól megszokott dolgokat jobban kedvelik. Minden tizedik véli úgy, hogy kalandok nélkül is kerek az élete, nincs hiányérzete, míg 17 százalékukat félelemmel tölt el az ismeretlen.
Járatlan utak a kanapé kényelméből
A NatGeo kutatásából az is kiderült, hogy összességében átlagosan heti 15 órát fordít egy 18-49 év közötti férfi kikapcsolódásra, ezen belül az átlagnál több időt szánnak erre a Budapesten élők és a magasabb végzettségűek. Az egyedüli és a másokkal közösen eltöltött időt egyaránt igénylik, viszont minden harmadik válaszadó a láblógatós programokat jobban kedveli, mint az aktív kikapcsolódást. A szabadidős tevékenységek terén a kanapé kényelmére szavaznak legnagyobb arányban, családdal, filmek, sorozatok nézésével szeretnek feltöltődni.
A technológia témájú tartalmakat választják legnagyobb arányban (35 százalék), majd a hírek (34 százalék), sport (30 százalék), járművek (29 százalék) vannak még dobogós helyen, ellenben például a hírességek élete csak az elenyésző kisebbséget érdekli (4 százalék.) Összesítésben online videós formában szeretnek legjobban tartalmat fogyasztani, de a 40 év felettiek számára a tévéműsorok állnak az első helyen. Bár bizonyos sztereotípiák szerint a férfiak leginkább a sport közvetítésekért rajonganak, az eredmények alapján a szórakoztató filmek, sorozatok után az ismeretterjesztő tartalmakat, dokumentumfilmeket sokkal többen kedvelik, míg legkevésbé a valóságshowk érdeklik őket.
A felmérést az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. 2022. áprilisában készítette. Az 500 fős válaszadói minta reprezentatív a 18-49 éves hazai férfi lakosságra, korcsoport, végzettség, lakóhelytípus és régió alapján.